Intelligens közlekedési megoldásokkal készül a Siemens

Siemens Innotrans (fotó: Siemens)

Becslések szerint 2050-re a világ lakosságának mintegy hetven százaléka városokban fog élni, így egyre sürgetőbb az igény a hatékony mobilitási megoldásokra. Az emberek azt várják, hogy a napi közlekedés egyszerűbb, rugalmasabb, gyorsabb, megbízhatóbb és megfizethetőbb legyen. Ebben a szellemben készül az Innotrans 2016 kiállításra a Siemens.

A berlini szakvásáron a Siemens olyan digitális innovációkat fog bemutatni, amelyek fokozzák a közlekedési ágazat versenyképességét és vonzóbb mobilitási megoldásokat kínálnak – közölte a társaság.

Állapotfigyelés + diagnosztika = nagyobb rendelkezésre állás

A vasúti járművek és az általuk használt infrastruktúra költséghatékony üzemeltetéséhez alapvető követelmény a megbízhatóság és a maximális rendelkezésre állás. Magas rendelkezésre állási rátákat viszont csak akkor lehet elérni, amikor szisztematikusan történik a javítási és karbantartási tevékenységek megtervezése és végrehajtása. A digitalizálás itt kulcsszerepet játszik. Speciális összekapcsolhatósági megoldások alkalmazásával a Siemens műszaki szakemberei a redundáns és rendkívül biztonságos vezeték nélküli összeköttetéseken keresztül rendszeresen hozzáférnek a járművek adataihoz. Ezeket az adatokat aztán egy központi diagnosztikai rendszerben elemzik a hibák előrejelzésével kapcsolatos számítások elvégzése céljából, így a Siemens és a vasúti üzemeltető társaság karbantartó műhelyeiben dolgozó szakemberek számára a sürgős és ütemezett karbantartásra vonatkozó ajánlások fogalmazhatók meg. Ezáltal jóval a tényleges hibajelenségek észlelése előtt beazonosítható a hiba forrása. A vasúti iparágban a Siemens az első olyan vállalat, amely egy speciális adatelemző központot üzemeltet ebből a célból a németországi Münchenben.

Az automatizált üzemeltetés maximalizált áteresztőképességgel

A Siemensnek a városi közlekedésben szerzett tapasztalatára építve az automatizálási funkciók implementálhatók lesznek a regionális és távolsági vasúti közlekedésben is. Ebből a célból a metrószerelvényeknél már bevált, a járművek automatikus gyorsítására és fékezésére használt rendszereket – így az automatikus vonat-üzemeltetést (ATO) össze fogják kapcsolni az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS). Ilyen „ETCS-re ültetett ATO” rendszert helyeznek üzembe jelenleg Londonban, a Thameslink projektben. Az így megvalósított, részben automatizált járművezetés lesz az alapja a további fejlesztéseknek.

A cél a teljes mértékben automatikus üzem elérése a távolsági vasúti közlekedés területén 2030-ig.

Innovatív informatikai alkalmazásokkal kényelmesebb lesz az utazás

A digitalizálás forradalmasítani fogja a közlekedés módját. Az összekapcsolhatóság kulcsszerepet játszik az utasok nagyobb biztonságának és kényelmének megvalósításában. A korszerű kommunikációs megoldások mellett szórakoztató alkalmazások is elérhetővé válnak, de ezen kívül a Siemens biztosítani tudja a videómegfigyelési és utazási információk integrálását, valamint az intermodális (kombinált, különböző járművekkel történő) közlekedési szolgáltatások összehangolását is. Az átfogó információs bázisnak és az utasok széles körű támogatásának köszönhetően az utazás lényegesen egyszerűbb, biztonságosabb és kényelmesebb lesz.

A Siemens az Innotrans 2016 kiállításon 

Idén a Siemens a cég termékeit és megoldásait a 4.2 csarnokban (a 203-as pavilonban), valamint a 0/400 számú külső kiállítási területen fogja bemutatni. A vállalat idén hat járművet tesz közszemlére a kültéri részen.

  • A keményebb környezeti feltételekhez adaptált, új széles nyomtávú Vectron mozdonyt 2017-ben fogják üzembe helyezni Finnországban.
  • Az ÖBB cityjet a jármű platform rugalmasságát demonstrálja: használható akár a városi közlekedés helyi érdekű változataként, akár regionális vasúti szerelvényként.
  • A Törökországba szállított első nagy sebességű Velaro vonat már több mint egy éve üzemel, az általa megtett távolság pedig meghaladja a 600 ezer kilométert. A Siemens németországi üzemében, Krefeld-ben hat további szerelvényt fognak legyártani a .
  • A Siemens 74 vezető nélkül működő metrószerelvényt szállít a világ jelenleg legnagyobb városi vasúti projektjéhez, a Szaúd-Arábiában, Riyadh-ban megvalósuló földalatti rendszerhez.
  • Dohában, a Katari Emirátus területén a Siemens kulcsrakész villamosvasúti rendszert épít, amelynek az alacsony padlós Avenio villamoskocsik is részét képezik. A villamos szerelvények teljes mértékben felső vezetékek nélkül fognak üzemelni.
  • A 2017-re ütemezett üzembe állástól kezdve a South West Trains társaság számára tervezett Desiro City szerelvények jelentős mértékben megnövelik London regionális közlekedési hálózatának utasszállító kapacitását a korábbi vonatokéhoz képest.

Leave a Comment